Artykulator Artex wykorzystywany do projektowania leczenia stomatologicznego

Leczenie każdego pacjenta obejmuje:

• dokładne badanie wstępne,
  • określenie potrzeb pacjenta,
  • szczegółowe planowanie,
  • przedstawienie kilku alternatywnych metod leczenia,
  • projektowanie przestrzenne wybranego wspólnie z pacjentem sposobu leczenia,
  • wykonanie odpowiednich zabiegów.

Doktor Bartosz Kubasik wciąż podnosi swoje kwalifikacje i wyposaża gabinet w nowy sprzęt. Udział w licznych szkoleniach pozwala mu na wprowadzanie do swojej praktyki najnowszych metod, z których na wyszczególnienie zasługują:

• planowanie implantologiczne z wykorzystaniem programu komputerowego SimPlant,
  • projektowanie leczenia protetycznego i ortodontycznego z wykorzystaniem artykulatora Artex firmy Amann Girrbach,
  • niwelowanie zaburzeń zgryzu metodą doktora Petera Dawsona.

Nie każdy wie jak ważny jest prawidłowy kontakt między zębami w zgryzie.

Doktor Bartosz Kubasik przekonuje swoich pacjentów do rozpoczęcia każdego leczenia stomatologicznego od zastosowania metody Dawsona polegającej na ustaleniu relacji między zębami szczęki i żuchwy. Metoda ta pozwala zdjagnozować występowanie tzw. choroby okluzyjnej. Jest to schorzenie objawiające się nieprawidłowym kontaktem między zębami w zgryzie, którego następstwem jest zaburzona praca stawów skroniowo-żuchwowych oraz napięcie mięśni.

Zdjagnozowanie choroby okluzyjnej to klucz do rozwiązania wielu problemów z jakimi pacjenci zwracają się do stomatologa. Objawami choroby okluzyjnej mogą być bóle głowy, nadwrażliwość zębów na zimno i ciepło, bóle męśni twarzy, zgrzytanie zębami a także przeciążenia zmniejszjące trwałość wypełnień. Kolejnym etapem jest przywrócenie prawidłowego zgryzu.

Osiągamy to stosując:

• ekwilibrację (szlifowanie powierzchni zębów),